пятница, 22 августа 2014 г.

Coursera - "Навчитися вчитися". Блок 2

Друга порція конспектів Learning How to Learn

"Комок" (chunk) - компактний пакет інформаціїякий легко дістати з пам'яті.
     Мова йдеться про комплексний підхід до вивчення великого об'єму інформації. Спочатку нова концепція постає перед нами у вигляді великої кількості розрізнених ідей, думок, які ніяк не складуються в загальну картину. Як деталі пазла в коробці. Ми починаємо їх розбирати, один за одним, вивчаємо шматочок за шматочком. Таким чином в нас в мозку окремі паттерни знань, у нас формуються в один великий комплекс нейронних зв'язків. Цей комплекс дозволяє скоротити логічну послідовність "1-> 2-> 3-> 4-> 5" до "1-> 5" або "1-> 4". Коли в мозку лишаються знання загальної структури інформації і упускаються всі зайві деталі. Наприклад коли ви вивчаєте іноземну мову. Спочатку процес спілкування у вас проходить у вигляді перекладу кожного слова в голові, а потім ви вже говорите  не задумуючись про переклад. У вас виникає відповідна загальна структура, яка не потребує додаткового обтяження.
     Досягається це трьома речами: фокус, практика, повтор.
     Щоб утворився "правильний комок" дуже важливо щоб ви усвідомлювали засвоєну інформації як у вигляді окремих тез, так і у вигляді логічної послідовності. Саме це гарантує можливість відтворити засвоєну інформацію самостійно. Без усвідомлення матеріалу "комок" сформується, але це будуть псевдо знання. Ви будете думати що розумієте, але відтворити їх самостійно буде неможливо.
     Також для формування "комка" дуже важливо розуміння контексту, загальної картини. Коли ви в загальних рисах будете знати про що йтиметься мова, то буде легше поєднувати пазли в картинку.
------------
     Зазвичай ми думаємо, що щоб щось пригадати (як, скажімо, книгу) потрібно це перечитати. Але, як показали дослідження, це не ефективно. Перш за все потрібно пригадати що ти вже знаєш і лише після цього приступити до перечитування. Так можна виключити те що вже дуже добре знайомо і сконцентруватися на тому, що знаєш погано. Ми не просто накладаємо поверх нашого "комка" ще один шар знань, а заповнюємо пробіли і посилюємо нейронні зв'язки.
     Пригадування матеріалу також важливі для того аби не набути псевдо знань, коли ви думаєте що знаєте, але по суті нічого сказати не можете.

     Креативними людьми не народжуються, ними стають. З точки зору науки креативність базується на знаходженні нових, несподіваних нейронних зв'язків між різною інформацією. Щоб розвивати в собі креативне мислення потрібно створювати "бібліотеку комків". Весь час потрібно отримувати і аналізувати нову інформацію з різних областей життя. При цьому буде створюватися багато різних паттернів. І коли ви будете шукати рішення нової проблеми у вашого мозку буде великий вибір інформації, яку він може використати, інтерполювати та застосувати. При постійному притоці інформації та постійному тренажі мозку на розпізнавання схожих структур (співставлення, інтерполяція знань на різні області життя, аналіз), тим легше вам буде придумувати щось нове, розв'язувати проблеми та освоювати нові знання.
     Комусь може здатися, що забивати свою голову всією інформацією до якої можна дотягнутися - це розсіювання власного потенціалу. В дечому вони праві - людина яка вивчає декілька різних дисциплін може і не знати якусь з них так глибоко, як та людина, що присвятила своє життя вивченню однієї дисципліни.проте перший зможе легко генерувати нові ідеї та освоювати нові навички, коли як другий буде повністю замкнений в парадигмі власних спеціалізованих знань і освоїти щось нове йому буде значно важче.

Комментариев нет:

Отправить комментарий