среда, 5 февраля 2014 г.

Бортовий журнал. Бахчисарай 03.02.14




Всі перші дні в подорожах завжди найважчі. В дорозі майже не спиш, їси що попало, а потрібно ще протропити ще бог зна скільки кілометрів.
Бахчисарай зустрів мене туманами та інеєм, видимість в низині була досить хорошою, а от в горі – метрів п’ять, не більше. Поселення та перебирання рюкзаків пройшло швидко і от я вже на стежці. Познайомився з місцевим бомжем, який зараз живе в низині, а влітку перебирається в печери, якими місцеві гори просто кишать. Мій новий друг  трохи провів та запропонував на днях піти прогулятися до ******. Не знаю, чи варто погоджуватися. Наче цікава людина, морда не пропита і говорить чітко та зв’язко. Може навіть короткий фільм про нього зняти? Побачимо. 

По дорозі на Чуфкут-Кале на скелі приліпився монастир, наче ластівкові гніздо. Ніколи ще в мене не складалися добрі стосунки з православними монастирями та святинями, ніколи. Сьогоднішній день не був винятком. Знімав я фасад храму з дороги і тут до мене прикопалися – чого ж це я тут знімаю. Ну це звична процедура і все було б добре, як би потім мені не почали промивати мозок про устави монастиря та про те що на зйомку потрібно благословення настоятеля (яку зазвичай починається від 200 грн пожертвування на храм). А я ще навіть не зайшов на територію монахів та нікому об’єктив в носа не тикав. А настоятель був десь там, де саме, ніхто не знав. Так от і забороняють знімати святі місця. Наче від того в них святість меншою стає. Чи все ж через те, що я зніму, хтось подивиться, і вже не побачить сенсу приїхати та привезти з собою ще грошей, які тут дуже потрібні. Розгорнуто велике будівництво центрального корпусу (наче келій) з гаражем на три машини. Святе місце. Проте через три хвилини суперечок мені все ж дозволили знімати фасад, але без штатива. Виходить що саме штатив перетягує на себе святість місця, і нічого не лишає монахам.
Саме Чуфут-Кале було зачинене, але мені то і не воно було потрібне. Я обійшов по болотяній стежці територію музею і вийшов на плато. Дув сильний вітер, хмари перекочовували з однієї балки в іншу. Видимість інколи падала до декількох метрів. В далечині виднілися в снігах Чатирдаг та Бабуган-яйла.  Знявши декілька пейзажів я повертався все тією ж стежкою, намагаючись обходити самі огидні місця.
Все ж Карпати мені подобаються більше Кримських гір, вони якісь більш привітливі, більш рідні. Та й люди в Карпатах приємніші, завжди вітаються та з широкою посмішкою справляться про твої справи та куди йдеш. Тут же скільки я не вітався, ніколи мені ніхто нічого не сказав у відповідь, лише ввечері одна жіночка зі мною привіталась.  Ще й проходячи знову повз злощасний монастир, назустріч мені йшов монах, від його погляду в мене всередині все похолоділо. Краще б тут жили звичайні люди, а не наші релігійні не-хочу-казати-хто. Принаймні прості жителі не носять чорні ряси та кислі рожі.
Асу до заходу сонця було ще багато і я рушив до камінних Сфінксів – величних кам’яних утворень, які висять над Бахчисараєм. З них відкривається чудова панорама на місто, але все ж головне тут було не це. Дерева були наполовину в інеї – лише верхівки, і то частково, там де вони заділи хмару, і трава в тих місцях на горі, де хмара прошкребла пузом по землі. Далі ж просто на очах сонце вийшло із-за хмар та за кілька секунд розтопило весь сніг, до якого могли добратися промені.
Далі все як завжди – база, вечеря, чай, злив інформації, записи. В своєму щоденнику на цей день лише одна мала ремарка: «Такої кількості багна під ногами я ще ніколи в своєму житті не бачив».`

Комментариев нет:

Отправить комментарий